העלייה של טסלה פירושה שעידן המכוניות החשמליות מגיע לפני המועד

העלייה של טסלה פירושה שעידן המכוניות החשמליות מגיע לפני המועד

שוק הרכב הגיע למצב בו קשה כעת להכחיש שרכבים חשמליים יהיו צורת התחבורה הדומיננטית בעתיד הקרוב. עם חברות כמו טסלה שדוחפות לקצה למה שמכוניות חשמליות יכולות לעשות ואירועים כמו טכנולוגיית תצוגה מקדימה של יום הסוללה שעשויה לקרב רכבים חשמליים עוד יותר לשוק ההמונים, מתחיל להתברר כי עידן המכוניות החשמליות מגיע לפני הזמנים.

 

פלח הרכב החשמלי הראה חוזק יוצא דופן, כאשר רכבי החשמל באירופה גדלו גם כאשר שאר פלחי הרכב קורסים תחת המגפה. חלק מכך נובע מהמחירים של מכוניות חשמליות שמתקרבים לעלות עמיתיהם המופעלים על ידי בעירה פנימית. רכבים כמו דגם טסלה 3 הוכיחו גם כי יש דרישה לגיטימית לרכבים חשמליים מעוצבים במחיר סביר.

 

מכוניות חשמליות עברו מכלי רכב נישה למכוניות משפחתיות בשוק המוני בטווח של כ -12 שנים, ובמהלך הזמן הזה, רכבי החשמל ועלות ייצורן ירדו משמעותית. הדבר ניכר ביותר בעלויות הייצור של סוללות מכוניות חשמליות. חבילות הסוללה הנוכחיות עבור רכבי EV מוערכות כיום בסביבות 150 – 200 דולר לקוט"ש. זה נמוך בכ- 80% מעלות הסוללות מאז 2008.

 

טסלה מודל 3
טסלה מודל 3, קרדיט תמונה: צילום: אנדרס GE )

עם התרחבותם של רכבים חשמליים לשוק המיינסטרים, תעשיית הרכב מתקרבת כעת לנקודת מפנה כאשר מכוניות חשמליות יכולות להיות זולות כמו מקביליהן המונעות על ידי דלק מאובנים, גם ללא סובסידיות ממשלתיות. ובדיוק כמו בכל שינוי משבש, יצרן הרכב שיגיע או יעלה על מחיר השווי עם מנוע הבעירה הפנימית יהיה מוכן לשלוט בסגמנט.

 

הודות למאמציהם של חברות כמו טסלה, טכנולוגיית הרכב החשמלי מתקדמת מהר מהצפוי. כפי שצוין בדו"ח  הניו יורק טיימס  , מומחים בתעשייה לפני כמה שנים העריכו כי נקודת המפנה של רכבי החשמל והטכנולוגיה שלהם תגיע בשנת 2025. אך כאשר יצרניות הרכב כמו טסלה דוחפות את המעטפה ואירועים כמו יום הסוללה העלולים לחשוף טכנולוגיה שיכולה לחשוף לדחוף מכוניות חשמליות מעבר למנוע הבעירה הפנימית, הערכה זו של 2025 עשויה בסופו של דבר להיות שמרנית.

 

פרופסור חבר של אוניברסיטת קרנגי מלון, וונקאט ויסוואנאתן, העוקב מקרוב אחר תעשיית המצברים, תיאר כיצד שוק הרכב החשמלי נמצא במסגרת זמן מואצת. "אנחנו כבר בקו זמן מואץ מאוד. אם היית שואל מישהו בשנת 2010 אם יהיה לנו שוויון במחירים עד 2025, הם היו אומרים שזה בלתי אפשרי, "אמר הפרופסור.

 

 

פנים דגם 3 של טסלה.

אולי מה שמדהים באמת בקצב המהיר של שוק המכוניות החשמליות הוא העובדה שהרכבים החשמליים עדיין די פתוחים לחדשנות. לסוללות ומפעלי חשמל חשמליים יש עדיין הרבה מקום לצמוח, וחברות כמו טסלה הוכיחו כי הן ידחפו את הטכנולוגיה הזמינה עד כמה שהיא יכולה להגיע בכדי ליצור את החשמליות הטובות ביותר האפשריות. זה יכול להיות מפחיד למדי עבור יצרניות רכב מסורתיות הנשענות על רכבים המונעים על ידי דלק מאובנים, מכיוון שמנוע הבעירה הפנימית כבר הבשיל לחלוטין.

 

לעת עתה, קטע EV הופך למירוץ שמטרתו לתפוס את טסלה, העומדת כמנהיגה הבלתי מעורערת כיום במכוניות חשמליות. החברה עשויה להיות יצרנית רכב צעירה, אך ניסיונה בפיתוח מכוניות חשמליות הוא עצום. אירועים כמו יום הסוללה, שצפוי לדון בתאי הדור הבא של יצרנית ה- EV , עשויים להגדיל את הפער בין טסלה למתחרותיה עוד יותר. עבור יצרני הרכב המסורתיים, כעת מדובר בהדבקת טסלה כמה שיותר מהר. אבל זה לא יהיה קל.

 

בהצהרה  ל"טיימס " , יורגן פליישר, פרופסור במכון הטכנולוגי של קרלסרוהה בדרום מערב גרמניה שעובד על מחקר ייצור סוללות, ציין כי תהיה עקומת למידה תלולה עבור יצרניות רכב ותיקות אשר טובלות את רגליהן במכוניות חשמליות. "אנחנו מייצרים רכבי בעירה פנימית מאז הנרי פורד. אין לנו את זה לרכבי מצברים. זו טכנולוגיה חדשה מאוד. השאלה תהיה כמה מהר נוכל לעבור את עקומת הלמידה הזו? " הוא אמר.

 

 

 

דילוג לתוכן