טיפים לתיקון מחשב

טיפים לתיקון מחשב

כאשר קיימת תקלה במחשב שלכם, קחו כמה עצות קטנות שכדאי לכם לנסות בעצמכם.

אף אחד מהפתרונות המוצגים להלן אינו מסכן את המחשב שלכם בנזק נוסף, כמובן אם תבצעו זאת בזהירות. כאן נתמקד במחשבי Windows ולא ב תיקון מקבוק , מכיוון שמחשבי וינדוס נוטים לפתח יותר תקלות (חלק מהטיפים יעילים גם עבור תיקון מק).

מחשב נדלק באופן רגיל

אם המחשב נדלק כראוי, אך הבעיה מתחילה ברגע שהוא מופעל– מסך נתקע או איטיות מוגזמת. קיימים מספר טריקים שכדאי לנסות.

  1. אתחול המחשב
    פעולה מהירה הפותרת המון בעיות כלליות. אם המסך תקוע, בדרך כלל ניתן לכפות כיבוי מחשב על ידי לחיצה ממושכת על כפתור ההפעלה עד שהמחשב כבה, לאחר מכן נסו להפעיל את המחשב מחדש.אם המחשב לא כבה, ניתן לכפות כיבוי לחלוטין. במחשבים נייחים – ניתוק השקע מהחשמל. במחשבים ניידים – הוציאו את הסוללה והחזירו, או במידת הצורך החליפו אותה.
  2. גיבוי קבצים
    גם בעיות קטנות, כמו הרצה איטית של המחשב למשל, עלולות דווקא לבשר על בעיה גדולה יותר. בכדי להימנע מאיבוד מידע חשוב, גבו את כל הקבצים שלכם לדיסק קשיח חיצוני או לאחסון בענן.
  3. סריקת אבטחה
    אם דברים לא עובדים בצורה חלקה כמו שהם אמורים, או שאתם נתקלים בבעיות רבות, הריצו סריקת אבטחה. תוכנות זדוניות או וירוסים שונים עלולים להאט את המערכת. סריקת אבטחה תאפשר לשלול זאת בשלב מוקדם.
  4. הסירו תוכנות שהותקנו לאחרונה
    אם המחשב שלך גורם בעיות מיד לאחר שהתקנתם תוכנה מסוימת, הסירו את התקנת התוכנה האחרונה אשר הוספתם למערכת. גשו ללוח הבקרה של Windows (דרך תפריט התחל) ובחרו ב-'הוסף' או הסר תוכנות'. אם הכל עובד כמו שצריך, תוכלו לבצע התקנה מחדש של התוכנות.
  5. תוכנות כפולות
    בעיות עלולות להיווצר גם במידה וקיימות גרסאות כפולות של אותה תוכנה. בכדי לבדוק כפילויות של גרסאות על המחשב, גשו ללוח הבקרה, שם קיים פירוט מלא של כל התוכנות אשר הורדתם למחשב. במידה ואכן מצאתם כפילות, הסירו את ההתקנה של שתי הגרסאות ולאחר מכן התקינו מחדש רק אחת.
  6. שימוש בתוכנת אנטי וירוס אחת
    זה חיוני ביותר להגן על המחשב שלכם באמצעות תוכנת אבטחה מתאימה. אך הרצת שתי תוכנות אנטי וירוס במקביל– למשל, להריץ אנטי וירוס של מייקרוסופט, אשר מגיע מובנה עם Windows 10-8 ולהתקין במקביל לזה תוכנה נוספת של אנטי וירוס של חברה אחרת- עלולה לגרום לבעיות במחשב. להאט אותו, במקרה הטוב ולגרום לקריסת המחשב, במקרה הרע.
  7. התקנת עדכוני Windows
    זוהי דרך פשוטה לדאוג שהמחשב שלכם מעודכן, מה שישפר את הביצועים והמהימנות שלו. יש לכם אפשרות להגדיר במחשב אופציה לעדכוני Windows באופן אוטומטי. אם עד היום לא הרצתם עדכונים למחשב, ייתכן והפעם זה ייקח מעט יותר זמן, אך כדאי מאוד לבצע זאת.
  8. שחזור מערכת
    שחזור מערכת זוהי פעולה חזקה ויעילה ביותר אשר מתקנת בעיות רבות במחשבים באמצעות החזרת מערכת המחשב למצב האחרון בו הוא עבד היטב.
  9. תיקון מערכת
    לשם פעולה זו, יש צורך בדיסק המקורי של מערכת ההפעלה של Windows. הכניסו את הדיסק למחשב והפעילו מחדש, יופיע לכם תפריט על המסך עם מספר אפשרויות- בחרו באפשרות 'תיקון'. היזהרו לא ללחוץ בטעות על אופציה להתקנת Windows מדובר בהתקנת המערכת מחדש וכל הנתונים שלם ילכו לאיבוד.

מחשב לא נדלק באופן רגיל

  1. חיבורי מחשב
    במחשבים נייחים, ייתכן שהבעיה היא דווקא בחיבור של אחד הכבלים המחוברים לחשמל.
  2. בדיקת סוללה
    הוציאו את הסוללה וחברו את המחשב לחשמל בלעדיה. אם המחשב עובד מצוין, סימן שיש בעיה בסוללה והגיע הזמן להחליף אותה.
  3. הפעלת מצב בטוח
    בהפעלת המחשב מחדש לחצו שוב ושוב על מקש F8, יוצג לכם תפריט על המסך. בחרו באפשרות מצב בטוח- זה אמור לאפשר לבחון את הדברים הנעשים במחשב באופן ברור יותר כולל הפעלת מערכת אבטחה.

אם אף אחד מהפתרונות הנ"ל לא הועילו, משמע כי עליכם לקבל עזרה ב תיקון מחשבים ב מעבדת מחשבים או מאיש מקצוע בתחום. אל תנסו לעשות דברים לבד מלבד אלו אשר הוצגו כאן, אחרת אתם עלולים לפגוע במחשב שלכם.

דילוג לתוכן