מדוע חשוב תהליך ריכוך מים בישראל

מדוע חשוב תהליך ריכוך מים בישראל

במדינת ישראל, מי הברז נחשבים ל"קשים". למה הכוונה? המים מכילים יוני סידן או מגנזיום. הבעיה מתחילה כשמים קשים באים במגע עם חומר בעל תכונות של ממס. ריכוז יוני סידן ומגנזיום מקשים על פעולת ההתפרקות של הממס וכך נוצרים המשקעים המוכרים לנו. לא רק זה, חומרים ממסים כמו סבון, אפקטיביים פחות בעת מגע עם מים קשים – מקציפים פחות ואיכות הניקוי נפגעת. הבעיה המשמעותית ביותר היא כשאנו מחממים מים קשים ועלולה להיווצר קורוזיה או אבנית.

אבנית בכל מקום

כשאנו מחממים מים קשים, בעלי יוני סידן או מגנזיום, התגובה היא משקעים בצורה של אבנית. כאשר אנו מחממים מים – בקומקום או בדוד הביתי, נוצרת אבנית כתוצאה משקיעת יונים. משקעי האבנית מצטברים בצינורות, בדוד החימום ובכל מקום בו באו במגע. שכבת האבנית פוגעת ביעילותם של גופי חימום עד כדי נזק למכשיר בשל התחממות יתר. ומכאן, כל הבעיות המוכרות שיש לנו עם הקומקום, האמבטיה והמים החמים.

 

בלווטר – שיווק והפצה של פילטרים מקוריים וחליפים לברי מים

כשמים קשים הופכים לבעיות קשות

כשמצטברת אבנית בקומקום או על הברז באמבטיה – מטלית יכולה לפתור לנו את כל הבעיה. אולם, האבנית שנראה על פתח הברז היא למעשה רק מה שקורה מעל פני השטח. את הנזק האמיתי נראה עם הזמן וכנראה שכבר יהיה מאוחר מדי ונאלץ להשקיע בתיקון יקר בכל קנה מידה שדורש מאיתנו זמן, כסף ולא מעט עצבים.

מבלי שנשים לב, זה מה שהאבנית עושה לנו:

  • את השימוש במים קשים והאבנית באופן כללי נראה על הבגדים שלנו, העור והשיער.
  • חשבון החשמל גבוה יותר בשל המאמץ של המכשירים החשמליים שלנו – מכונת כביסה, קומקום, דוד חשמל וכל מכשיר שעוברים בו מים ומתחמם.
  • בלאי מכשירים בשל סתימות ותיקונים חוזרים ונשנים
  • פיצוץ צנרת בשל הצטברות אבנית, נזילות
  • בטיחות המשתמש נפגעת בשל חימום יתר של המים שעלול לגרום לכוויות

אז מה אפשר לעשות? לרכך!

תהליך ריכוך מים עונה בדיוק על הבעיה הזו. הפעולה מורידה את ריכוז יוני הסידן והמגנזיום במים ובמקביל מעלה את יוני הנתרן. בשל העלאת רמת הנתרן במים, רבים טוענים כי לא מומלץ לשתות מים לאחר ריכוך בשל פגיעה אפשרית בבריאות.

בנוסף לשיטה הכימית של הוספת נתרן, קיימות שיטות נוספות לריכוך מים כמו חימום הגורם ליונים הבעייתיים לשקוע לאבנית, ולאחר סינון המים נקבל מים רכים יותר. ולבסוף, השיטה היעילה והנסתרת מן העין היא התקנת מערכת לריכוך מים וסינון אבנית באמצעות פילטרים.

בשימוש במכונת כביסה, אמבטיה וכדומה – התקנת פילטרים לאבנית בשיטה של אוסמוזה הפוכה יעילים מאוד ולא מפריעים לשימוש היומיומי. מסנן האבנית סופח את יוני הסידן או המגנזיום וכך מונע את הצטברותם ושקיעתם באופן שוטף, גם לאחר חימום המים.

לרכישה ומידע נוסף לחצו על הלינק – בלווטר, מכירת סנני שתיה 074-7691280

 

דילוג לתוכן