מה קורה במהלך טיפול בעלוקה

מה קורה במהלך טיפול בעלוקה

במהלך הטיפול בעלוקה, החיות נצמדות לעור ומוצצות דם עד שעתיים.

טיפול בעלוקה? נשמע מגעיל, אבל זה נחשב כתרופה מוכחת בנטורופתיה. אומרים כי הרוק של בעלי החיים משכך כאבים ודלקת. מומחה הבריאות שלנו בחן טיפול בעלוקה.

לעלוקה יש חמש זוגות עיניים, שני פיות וכ -240 שיניים. רעיון מצמרר, למעשה, אך בעלי החיים הקטנים נחשבים במשך מאות שנים כתרופה יעילה ביותר למחלות שונות.

בדרך כלל הם יושבים בבריכות, נחלים או בריכות ומתחברים לצפרדעים ודגים. עם זאת, בצורה מפותחת לחלוטין, הם מעדיפים יונקים – אשר מטיילים בפרט עדים לעתים קרובות למגינת לבם כאשר הם מוצאים לפתע שוקעי דם גדולים עד 15 סנטימטרים על קרסוליים, שקעים או אפילו על המפשעה.

 

Hirudo medicinalis הוא שמו של זן העלוקה המיוחד האמור לספק הקלה לחולים. בעלי החיים מעובדים באופן מבוקר בבריכות גידול וניתן להשתמש בהם רק פעם אחת. "הנחיות אלה מבטיחות כי העלוקות בריאות, אינן נושאות שום פתוגנים ואינן מעבירות חיידקים או נגיפים מחולה לחולה",

 

כיצד טיפולים נטורופתיים יכולים לעזור בכאב

 

טיפול בעלוקות – ההשפעה המיטיבה של העלוקות נעוצה בהרכב הרוק שלהם. נמצאו בו יותר מ 20 חומרים מקדמי בריאות. מדענים מייחסים את החשיבות הגדולה ביותר לחומרים אגלין והירודין.

 

אגלין מנוגדת לאנזימים המקדמים דלקת וכתוצאה מכך מעכבים תהליכים דלקתיים בגוף. כמו כן אומרים כי לחומר השפעה משכך כאבים. הירודין לעומת זאת מעכב את קרישת הדם ובכך גורם לזרימת דם מתמדת. אגב, זה ממשיך גם לאחר שהעלוקה כבר מזמן נשרה, וזו הסיבה שטיפול זה נחשב גם הוא סוג של הליך חיסול, כמו הקזת דם. הירודין אמור להתמודד עם פקקת ותסחיף ולהקל על התכווצויות כלי הדם.

 

בנוסף, על החומר הפעיל לקדם היווצרות תאי דם לבנים (לויקוציטים) וכך לחזק את מערכת החיסון. כאילו זה לא מספיק, זה צריך גם להאיץ את זרימת הלימפה – שמסלקת את החומרים המזיקים המאוחסנים בלימפה. רופאים ומדענים כל כך משוכנעים בחומר שאפשר לייצר גם hirudin בצורת טבליות. "עם זאת, הוכח כי החומר הפעיל המבודד אינו יעיל כמו זה שמשחרר העלוקה החיה", מסביר טן. "זה כנראה נובע מהעובדה שהעלוקה משחררת תערובת של יותר מ -200 מרכיבים פעילים, וזה לא כל כך קל ליצור מחדש באופן מלאכותי."

 

העובדה שלשני חומרים מהרוק של התולעת השחורה יש תכונות חיוביות רבות כל כך מעידה כי הטיפול מתאים לבעיות שונות של מטופלים. המריחה של Hirudo medicinalis הוכחה כיעילה במיוחד במקרה של דלקת מפרקים כואבת בברך או בכף הרגל, כמו גם במחלות ראומטיות ודלקות כרוניות כמו פקקת, דליות וטחורים נמצאים גם הם בתכנית הריפוי של העלוקות השחומות-שחומות.

 

"מכיוון שבעלי החיים רגישים מאוד, חולים אינם מורשים למרוח ניחוחות כמו דאודורנט או ג'ל רחצה לפני הטיפול".

איש אינו יכול לומר כמה זמן התולעים השחורות ממלאות את בטנן. עם זאת, כל המעורבים צריכים לחשב חצי שעה עד שעתיים. "הדבר המעניין הוא שאחרי זמן קצר כשהעלוקות יונקות, אני מבחין בשיפור משמעותי בברך", אומר פייל. "הכאב מקל והלחץ בברך יורד." זה היתרון של הטיפול: ההשפעה נמשכת זמן רב. הסימפטומים נעלמים עד ארבעה חודשים. ואפילו על חצי שנה עם כאב מופחת באופן משמעותי. עד כה המדע לא הצליח להסביר מדוע זה כך. החיסרון הוא דימום משני.

 

 

כך עובד טיפול בעלוקה

 

טיפול בעלוקות – כאשר העלוקות מלאות, הן נושרות מהמארח והפצע מדמם בשפע. ההשפעה היא למעשה רצויה מכיוון שהיא מיועדת לשטוף חומרים מזיקים. עם זאת, מכיוון שהפצעים ממשיכים לדמם עד שתים עשרה שעות, החולים מוגבלים בתחילה בתנועתם: Pfeil כבר לא יכול לנהוג במכונית או ללכת מרחקים ארוכים יותר באותו יום. תחבושת הברך העבה לבדה מונעת זאת.

 

"כתוצאה מכך, טיפול בעלוקה אינו מומלץ לחולים הנוטלים מדללי דם." "הדבר נכון גם לחולים עם סוכרת מכיוון שריפוי פצעים נפגע בהם." כמעט כל חולה כאב אחר יכול לנסות זאת. מי שמגיע פעם אחת, הוא בדרך כלל ללא תסמינים לפרק זמן מסוים – עם קצת מזל אפילו במשך שישה חודשים.

 

דילוג לתוכן