טיפול בעלוקות יכול לעזור עם מגוון בעיות רפואיות

טיפול בעלוקות יכול לעזור עם מגוון בעיות רפואיות

בעזרת טיפול בעלוקה, המטפל מציב עלוקות (Hirudo officinalis) שגדלו במיוחד לשימוש רפואי על העור באזורים החולים בגוף. בעת היניקה, החיות המועילות מפרישות אל אנזימים אנזימים אנטי דלקתיים ונוגדי קרישה רבים, בעיקר הירודין, קאלין, אגלין והיאלורונידאז.

 

הרופא והמשורר היווני ניקנדרוס פון קולופון הזכיר והעריך את העלוקה כבר מאה שנה לפני כריסטוס. כבר בראשית המאה ה -17 שימש העלוקה הרפואית להשכרת דם במחלות שונות   , שהוכחו כיעילות במיוחד.

עלוקות רפואיות – מסע ארוך

לשימוש ברפואה משמשים בעיקר עלוקות מהונגריה, יוגוסלביה ו בריטניה. בעלי החיים חיים בבריכות בעומק של כמטר  .  בעזרת תזונה קבועה, למשל עם צפרדעים, עלוקה יכולה להגיע לגיל של עד 20 שנה.

טיפול בעלוקות יכול לעזור עם מגוון בעיות כגון:

 

שִׁגָרוֹן

שַׁלבֶּקֶת חוֹגֶרֶת

ורידים בולטים

צלצולים באזניים

התהדקות כלי דם

דלקת חריפה בזקיקי השיער

דלקות בסינוסים

דלקת בחצוצרות ובשחלות

דלקת ברקמת החיבור באזור צוואר הרחם

דלקת בבלוטת החלב

דלקת בכיס המרה

דלקת באשכים

דַלֶקֶת הַוְרִידִים

שקעים

לחץ דם גבוה

יתר של בלוטת התריס

שבץ

אנגינה פקטוריס

עליכם לאפשר זמן מספיק לטיפול בעלוקה. בנוסף, מותר לך רק לשתות מעט לפני כן והיית צריך לרוקן את שלפוחית ​​השתן. לאחר הניקוי של נקודות ההצמדה במים חמים ובסבון בלתי מוגנת, נעשה שימוש בכלי זכוכית קטן המחבר את העלוקה לאזור הרצוי בגוף.

 

 

המטפל מתחיל בזהירות עם עלוק אחד או שניים. בדרך כלל מונחים על העור בו זמנית ארבע עלוקות. על מנת לעורר את התיאבון, העור נשרט מעט לפני כן. ואז החיה מחפשת במהירות את מקור המזון שלה וצורכת כ 20- מיליליטר דם.

 

לאחר שהחיה ינקה, היא מכוסה בתאית. תלוי בגודל העלוקה, במצב הרעב שלה ובזרם הדם לנקודת היניקה, זמן היניקה הוא בערך 10 עד 40 דקות.

 

הנגיסה כמעט ללא כאבים. לפעמים מורגש רק גירוד קטן.

 

עלוקה משמשת רק פעם אחת בחייה. לכאבים אין אנזימי עיכול ושומרים על נוזל הדם שנשאב במשך חודשים בעזרת הפרשת הרוק של hiruduin שלהם. זה מספק את התנאים הטובים ביותר להישרדותם של סוגים של פתוגנים שנאספים באמצעות פעולת היניקה וזה ניתן להעברה.

 

לכן מומלץ להרוג את העלוקות במהירות, למשל עם 70% אתנול, להכניס את העלוקות למים רותחים או לספוג אותן בחומץ. האפשרות האחרונה מכאיבה יותר בעלוקה. חלק מחוות העלוקה המגדלות את בעלי החיים לרפואה מציעות גם להחזיר את העלוקות. לאחר מכן הם ממוקמים בבריכה מבודדת המכונה "בריכת הגמלאים", שם הם מוזנים וממשיכים בחייהם הרגילים.

 

זהירות:  אסור להסיר את העלוקה בכוח, מכיוון שלסתותיו יכולות להישאר בפצע ולגרום לדלקת.

 

 

אתר הנשיכה ימשיך לדמם עד 24 שעות, וזה רצוי. לדברי המומחים, ההצלחה מהירה להפליא.

 

אם הדימום  נמשך כמה שעות  , דליפה נוספת של 20 עד 100 מ"ל מהפצע, שנשאבת דרך תחבושות סופגות מיוחדות. מסיבה זו, יש לתכנן לפחות שעתיים ל"הטחת דם קטנה "זו.

 

נקודת היניקה מחוברת עם מטלית גזה סטרילית; תצטרך לנוח כשבע שעות לאחר הטיפול בעלוקות. החלפת ההלבשה הראשונה מתרחשת לאחר 24 שעות, לאחר כשבוע האזורים עשויים להיות במגע עם מים לראשונה.

 

בהתאם למאמץ, טיפול בעלוקה עולה בין 30 ל 100 יורו. חברות ביטוח בריאות מכסות את העלויות רק לאחר הסכמה מראש.

 

הטיפול נסבל היטב. במקרים נדירים מתרחש גירוד ואודם. אסור לבצע את הטיפול  בעלוקה אם ישנו  נכונות מוגברת לדימום (למשל, כאשר לוקחים מרקומר, ASS או גינקו). בנוסף, נזק לכלי הדם כתוצאה מטרשת עורקים או סוכרת אוסר על השימוש בו.

 

זהירות: טיפול העלוקה יכול להתבצע רק על פי ייעוץ רפואי או טיפולי, מכיוון שאסור להשתמש בו לכל המחלות. הטיפול אינו מומלץ למחלות הקשורות לקרישת דם לקויה או לנטייה גבוהה יותר לדימום. יש להימנע מכך גם במקרה של מחלה אקסקלוסיבית עורקית כמו רגלו של המעשן .

 

סיבוכים של טיפול בעלוקות

כמו בכל שיטת טיפול, סיבוכים יכולים להופיע עם טיפול בעלוקה בתנאים מסוימים. עם זאת, אלה מוגבלים לדימומים כבדים לא רצויים, צלקות קלות, תגובות אלרגיות או suppurations. עם זאת, תאונות יכולות להתרחש גם בגלל חוסר זהירות.

 

טיפול העלוקה עשוי להתבצע רק על פי ייעוץ טיפולי, מכיוון שלא ניתן להשתמש בו לכל תמונה קלינית. טיפול בכיף אינו מומלץ למחלות הקשורות לקרישת דם לקויה או לנטייה מוגברת לדימום. יש להימנע משיטת העלוקה גם במקרה של מחלות אקסקלוסיביות עורקיות, למשל רגלי מעשן.

 

בחולים שעברו לאחרונה ניתוח רצוי להשתמש בעלוקות בזהירות שכן נצפו דימומים משניים באזור הניתוח בקשר לטיפול בעלוקות.

דילוג לתוכן